זיגזג בחיפה • סערט וגור חזרו מהמכתב נגד יונה יהב

    ארי וידר No Comments on זיגזג בחיפה • סערט וגור חזרו מהמכתב נגד יונה יהב
    15:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on ברוח חיובית: משלחת חמאס תגיע להשלמת הדיונים בקהיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקהילות החרדיות בחיפה סוערות ומפולגות בשאלת התמיכה בראש העיר יונה יהב.

    באחרונה שיגרו רבני הקהילות החרדיות בחיפה מכתב לראש העיר יונה יהב, בו הלינו על פגיעה מתמשכת ואפליית הציבור החרדי בעיר.

    במכתב הרבנים נכתב בין היתר "נוכחנו לדעת על הקשיים הקיימים איתם מתמודד הציבור החרדי, מוסדות החינוך ובתי הכנסת, על חוסר ההתייחסות לצרכי דת, ועל מניעת פיתוח התשתיות העירוניות באזורי הציבור החרדי כשקשיים מוערמים בכל תחום מצד העירייה כשראשה אתה עומד, בין הנושאים הנוגעים לכלל ובין הנושאים הנוגעים לפרט. למרות הגידול המבורך של הציבור החרדי בחיפה אשר מצריך השקעה גדולה יותר, הדבר אינו מקבל שום ביטוי".

    "אנו פונים אליך בכל לשון של בקשה חדל מהפגיעה המתמשכת והאפליה של הציבור החרדי, שנה את גישתך כלפינו ובחר לך דרך טובה יותר להתנהל מולנו בכך שהעירייה תתמוך ותסייע בהתפתחות הקהילות והמוסדות מתוך יחס שיוני לצרכיו של הציבור החרדי, כפי המגיע להם".

    ראש העיר השיב במכתב תגובה משלו בו כתב: "קיבלתי בעצב גדול את מכתבכם. ברי כי הדברים אינם מבוססים על המציאות בשטח, הואיל ולא קיימת כל אפליה בין תושבי חיפה.

    סל השירותים הניתן לתושב חיפה שווה בין כל הקהילות בעיר ואין דמו של זה סמוק מדמו של אחר".

    "צר לי כי דבר מרמה הביא את הרבנים המכובדים לחתום על מכתב זה אשר יש בו מלשון הרע, וניסיון נואל של גורמים קיצוניים ומחרחרי ריב בין הנהלת העיר לקהילתכם. דלתי כתמיד פתוחה בפניכם".

    בכך לא תמה הסאגה, וכאן החלה התפלגות בין הקהילות בעיר. בעוד הקהילות הליטאיות ושאר הקהילות החסידיות הקטנות בעיר נגד ראש העיר, כתבו ראשי הקהילות הגדולות בעיר, סערט ויז'ניץ וגור מכתב התנצלות לראש העיר בו חזרו בהם מתמיכתם במכתב הראשון נגדו.

    בתגובה אומר לאתר 'קול חי' גורם בכיר בדגל התורה "לדעתנו המעשה הזה היה אסור לו לקרות כי זה מחליש את הציבור החרדי בעיר, אבל זה נעשה משיקולים שלהם. ראש העיר מקפח את הציבור החרדי בעיר. בעוד שקיימת עליה של 25 אחוז מידי שנה במוסדות החינוך החרדיים בחיפה, העירייה לא מקצה לכך את המשאבים הנאותים".



    0 תגובות